Üniversitemizi Kazanan Öğrencilerimizin Kayıtları 19-23 Ağustos 2019 Tarihleri Arasında Yapılacaktır

2019-YKS sonuçları ile üniversitemizin herhangi bir programına kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz kayıt işlemlerini üniversitemize gelmek suretiyle yüz yüze yapabilecekleri gibi, dilemeleri halinde kayıt işlemlerini bulundukları yerlerden internet ortamında online olarak da yapabilirler. (Tıp Fakültesi ve Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Bölümleri E-Devlet üzerinden kayıt yapamazlar.) Kayıt işlemlerini elektronik ortamda yapmak isteyen öğrencilerimiz kayıtlarını 19-21 Ağustos 2019 tarihleri arasında e-devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak yükseköğretim kurulu başkanlığı bölümünden yapabilirler. Bu öğrencilerimiz bir gün sonra, öğrenci belgelerini aynı web adresinden alabilirler. Üniversitemizi kazanan yeni öğrencilerimizin elektronik ortamda kaydı tercih etmeleri, onlara her şeyden önce zaman ve ekonomik tasarruf sağlayacaktır. Bu nedenledir ki, geçen yıllarda yeni öğrencilerimizin neredeyse tamamı bu yöntemi tercih etmişlerdir. Öğrenci adaylarımızın elektronik kayıt yapabilmek için eğer daha önce bir şifre almamışlarsa, öncelikle PTT şubelerinden e-devlet şifrelerini şahsen almaları gerekmektedir. 

Elektronik ortamda kaydını tamamlayan öğrencilerimizin ayrıca belge teslimi için Üniversitemiz kayıt merkezine bizzat gelmelerine gerek bulunmamaktır. 

Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrencilerimizin kayıt işlemleri ise 19-23 Ağustos 2019 tarihleri arasında (saat 09:00-17:00 arası) Hitit Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Kayıt Kabul Bürosu’nda yapılacaktır. 

Engelli öğrencilerimizin talep etmeleri halinde gereksinim duyacakları ekipmanlar imkânlar ölçüsünde temin edilecek ve yine talep etmeleri halinde kendilerine özel refakatçiler verilecektir. Bu durumdaki öğrencilerimizin oidb@hitit.edu.tr  e-mail adresinden ekipman/refakatçi taleplerini Üniversitemize iletmeleri yeterli olacaktır. Kayıt süreçleri ile ilgili gerekli tüm detaylı bilgi ve güncel duyurular, yeni öğrencilerimiz için hazırlamış olduğumuz  http://www.aday.hitit.edu.tr/ adresinde yer almaktadır.

Yüz yüze kaydı tercih eden ve üniversitemize kaydını şahsen yapacak olan öğrencilerimizin 19-23 Ağustos 2019 tarihleri arasında öğrenci kayıt merkezimize ulaşımlarının sağlanmasına yönelik Çorum şehirler arası terminal ile saat kulesi civarında bilgilendirme noktaları ve her saat başı ring servisi uygulaması bulunmaktadır. 

Kayıt İşlemi ve Sonrasında İstenen Belgeler
Elektronik kaydı tercih eden yeni öğrencilerimizin aşağıda ifade edilen belgeleri 31 Ekim 2019 tarihine kadar yerleştiği eğitim biriminin öğrenci işleri bürosuna eksiksiz teslim etmeleri gerekmektedir. Yüz yüze kayıtlarda aşağıda belirtilen belgeler, kayıt esnasında teslim edilecektir:
1. Ortaöğretim kurumlarından alınan Diploma veya Çıkış Belgesinin aslı. (Başarı Belgesi, mezuniyet belgesi yerine kullanılmaz),
2. YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı),
3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (Kimliğinizin yanınızda olması ve kimlik üzerinde T.C. numarası yazılmış olması gerekmektedir),
4. 4 adet 4x5 cm ebadında fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır),
5. Erkek adaylardan bakaya veya yoklama kaçağı olanlar, Askerlik Şubelerinden alacakları Askerlik Durum Belgesi (Fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge),
6. Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği bölümüne yerleşen öğrenci adaylarımız için Tam Teşekküllü Hastaneden alacakları Sağlık Raporu ve Adli Sicil Kayıt örneği.

Kayıtla İlgili Önemli Notlar
1. Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrencilerin kayıt işlemleri,  Hitit Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Kuzey Kampüsü Çorum adresinde yapılacak olup; adayların kayıt için bizzat başvurmaları gerekmektedir.
2. Posta ile kayıt yapılmaz.
3. Kayıt için istenen belgelerin aslı görülmeden fotokopisi kabul edilmez.
4. Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayanlar herhangi bir hak talep edemezler.

Kayıt İşlemini Tamamlayan Öğrencilerimizin Yapması Gereken Diğer işlemler
1. Kesin kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilerimizin http://www.oidb.hitit.edu.tr web adresinden okul numaralarını öğrenmeleri ve Üniversitemiz otomasyon sistemine (HUBİS) giriş yaparak bilgilerini kontrol etmeleri gerekmektedir (http://www.hubis.hitit.edu.tr).
2. İkinci öğretim programlarımıza yerleşen öğrencilerimiz, 02 Eylül 2019 tarihinden itibaren okul ve T.C. numaraları ile ücretlerini Halk Bankası şubelerine yatırmaları gerekmektedir.
3. Öğrencilerimizin derslere girebilmeleri için, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği’nin Kayıt Yenileme (Madde-7) ve Derse Kaydolma Esasları (Madde-19) hükümleri çerçevesinde her dönem başında ders kayıtlanma işlemini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Kayıt olan öğrencilerimizin, 02-08 Eylül 2019 tarihleri arasında Üniversitemiz otomasyon sistemine (www.hubis.hitit.edu.tr) giriş yaparak ders kayıt işlemlerini mutlaka yapmaları gerekmektedir. Ders kayıtlanma işlemini belirtilen süre içerinde doğru bir şekilde yapmayan öğrencilerimiz, ilgili döneme ait derslere ve sınavlara giremezler.

Eğitim birimlerimiz ve kayıtla ilgili detaylı bilgilere  http://aday.hitit.edu.tr/  web adresimizden erişilebilmektedir.

Hitit Üniversitesi Rektörlüğü




HIZLI ERİŞİM